پرستاری در منزل

پرستاری در منزل

مقدمه

پرستاری چیست ؟! سال هاست که پرستاری یکی از موثر‌ترین عواملی می‌باشد که مراقبت‌های بهداشتی بیماران را به طور ویژه‌ای تحت کنترل دارد. اطمینان از دقیق‌ترین تشخیص‌ها گرفته تا آموزش مداوم مردم در مورد مسائل مهم بهداشتی همه و همه از مواردی است که همراه با دلسوزی و فداکاری توسط افرادی کاملا تخصص یافته در جهت رفع نیاز‌های ضروری جامعه انجام می‌پذیرد. در کل هر کجا که فردی نیاز به مراقبت دارد، پرستاران برای شناسایی و محافظت از نیازهای فرد، خستگی ناپذیر کار می‌کنند.

همچنین پرستاری را میتوان به عنوان یک علم و یک هنر توصیف کرد. یک پرستار با قلب و ذهنی آماده همراه با حفظ کرامات انسانی دست به رفع نیاز‌های بیمار میزند. با ما همراه باشید چراکه ما در این نوشته شما را با یک نمونه از مهمترین خدماتی که پرستاران انجام می‌دهند آشنا کرده ایم.

پرستاری در منزل

در سال‌های اخیر با رشد شمار افراد سالخورده در جامعه ما تقاضا برای استخدام افرادی که در زمینه مراقبت‌های بهداشتی فعالیت می‌کنند به طور کلی افزایش یافته است. در کنار تقاضا برای افراد متخصص برای مراقبت‌های بهداشتی تقاضا برای استخدام پزشکان بالینی نیز بالا رفته است. با این که در نگاه اول هزینه برآمده از این تقاضا بالا بنظر میرسد؛ اما تحقیقات نشان می‌دهند که استخدام افراد متخصص در حوزه سلامت در منزل تاثیرات بسیار مثبتی بر هزینه کلی مراقبت‌های پزشکی داشته است. در ادامه دلیل آن را متوجه خواهید شد.

مراقبت‌های بهداشتی در منزل به گونه‌ای است که در طی آن تلاش می‌شود که بیماران از فضای بیمارستانی دور بمانند و مطابق با رژیم‌های درمانی و مواردی تخصصی‌تر با بیمار برخورد می‌شود. همچنین مراقبت از بیماران در منزل نتایج بهتری را تضمین می‌کند و از بستری شدن‌های پی در پی به دنبال رویداد‌ها و بیماری‌های خاص جلوگیری می‌کند.

مراقبت‌های ماهرانه

خدمات پرستاری در خانه طیف گسترده‌ای از خدمات مراقبت‌های بهداشتی را شامل می‌شود که به راحتی در خانه شما قابل اجرا است. همان طور که گفتیم، خدمات پرستاری مراقبت در منزل، معمولاً ارزان‌تر از بیمارستان‌ها و خانه‌های سالمندان است، در حالی که به همان اندازه مراقبت‌های پزشکی ارائه شده در بیمارستان یا خانه سالمندان موثر است. یک پرستار در خانه مراقبت‌های شخصی بیمار را به گونه‌ای انجام می‌دهد که نسبت به بیمار دلسوز‌تر است و در خانواده بیمار ادغام می‌شود و پیوند عاطفی با بیمار و خانواده آنها ایجاد می‌کند.

خدمات ارائه شده توسط کادر پرستاری و مراقبت در منزل شما تمامی موارد پزشکی از پزشکی و فیزیوتراپی گرفته تا روانشناسی و روان درمانی انجام می‌شود. خوشبختانه امروزه، مردم درک بهتری نسبت به مراقبت‌های بهداشتی در منزل یا خدمات پرستاری در خانه دارند.

مزایای پرستاری در منزل

تا اینجای این مقاله از وب سایت شفاتل باید به خوبی دانسته باشید که این نوع از پرستاری چیست و سازوکار آن چه می‌باشد. در زیر چندی از سودمندترین مزایای مراقبت از بیمار در منزل را برای شما قرار داده ایم:

تسریع روند درمان

مراقبت‌های پرستاری در خانه همچنین به بیمار کمک می‌کند تا زودتر بهبود یابد، زیرا مشخص شده است که افراد تمایل دارند در صورت احاطه توسط عزیزانشان، زودتر از بیماری یا بیماری‌های خود بهبود یابند.

شخصی‌سازی خدمات

خدماتی که در بیمارستان‌ها ارائه می‌شود برای تمامی بیماران یکسان و بر اساس استراتژی بیمارستان است. که باعث میشود بیمار محدودیت‌های زیادی برای حفظ استقلال و انطباق با شرایط بیمارستان تجربه کند، این موضوع منجر به نارضایتی بیمار خواهد شد.

ارائه خدمات مراقبتی در منزل بر اساس نیاز و خواسته‌های بیمار، به روند درمان بیماری بسیار سرعت می‌بخشد. به دلیل اینکه خدمات برای هر بیمار و بر اساس نیاز‌های او به صورت اختصاصی برنامه ریزی شده اند، اثر بخشی بیشتری نیز خواهد داشت.

مدیریت شرایط مزمن

به مدیریت شرایط مزمن بیماری کمک می‌کند تا از بستری شدن‌های غیر ضروری در بیمارستان جلوگیری کند.

پیگیری

خدمات پرستاری مراقبت در منزل همچنین به ارائه مراقبت‌های بهبودی در خانه پس از بستری در بیمارستان برای بیماری یا آسیب کمک می‌کند.

مدیریت مصرف دارو

زمانی که بیمار از مشکلات بسیاری رنج می‌برد به ویژه در سنین سالمندی، مصرف داروهای مختلف نیز افزایش پیدا می‌کند. مدیریت مصرف داروها در این دوران اهمیت زیادی دارد. زیرا بسیار اتفاق می‌افتد که سالمندان در مصرف داروهای خود دچار فراموشی و یا مصرف مجدد دارو شوند. این موضوع گاها عواقب جبران ناپذیری برای سالمندان به همراه دارد. پرستاران و مراقبین آموزش دیده، بر چگونگی مصرف داروها نظارت دارند تا از مصرف منظم و به موقع داروها اطمینان حاصل کنند.

آسودگی

مراقبت‌های پرستاری در خانه اتفاقی بسیار راحت‌تر از بستری شدن در خانه سالمندان یا بیمارستان هاست.

ارائه خدمات جامع مراقبتی در منزل

در صورت دریافت خدمات مراقبتی و پرستاری در منزل از مراکز معتبر مطمئن خواهید شد که بیمار شما تمامی خدمات را به صورت جامع دریافت می‌کند. این خدمات شامل ویزیت پزشک در منزل، خدمات توانبخشی، خدمات پرستاری و همچنین مراقبت از بیمار در انجام امور شخصی، نظافت و امور رفاهی می‌باشد.

هزینه‌های پرستاری در منزل

همانگونه که اشاره کردیم، خدمات پرستاری در خانه به دلیل افزایش هزینه‌های بستری شدن در بیمارستان‌ها، در دسترس بودن خدمات بهداشتی و درمانی با کیفیت و تقاضای سالمندانی که محیط آشنا را به بیمارستان‌ها و خانه‌های سالمندان ترجیح می‌دهند، بسیار مورد تقاضا قرار گرفته است.

هزینه خدمات پرستاری مراقبت در منزل بسته به شدت بیماری و مدت خدمت مورد نظر متفاوت است. با این وجود مشخص شده است كه هزینه خدمات پرستاری مراقبت در منزل در مقایسه با بستری در بیمارستان بین 20 تا 50 درصد ارزان‌تر است.

کلام وب سایت شفاتل

همانگونه که در این نوشته از وب سایت شفا تل متوجه شدید، دلایل مبتنی بر تحقیقات به طور صریحی از اهمیت مراقبت بیمار در منزل اطلاع می‌دهد. مرکز ارائه دهنده خدمات مراقبتی در منزل شفاتل علاوه بر توجه به سلامت بیمار، رفاه و کیفیت زندگی سایر اعضای خانواده را نیز مد نظر قرار میدهند و با ارائه خدمات جامع و تخصصی، اطمینان و آسودگی خاطر را برای اعضای خانواده به همراه دارد. استخدام پرستار در منزل با گسترش مراکز پزشکی ـ پرستاری دغدغه‌ی نگهداری از بیمار در منزل را کاهش داده است. مرکز معتبر شفاتل جزء پیشگامان اولیه در عرصه ارائه خدمات پرستاری در منزل می‌باشد و با سابقه‌ای نزدیک به یک دهه به بیماران، کودکان و سالمندان، خدمت رسانی بالایی را انجام داده است.

امیدواریم به خوبی دانسته باشید که این شاخه از پرستاری چیست و چه اهمیت‌هایی جهت سلامت خانواده شما دارد. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر به متخصصین وب سایت ما مراجعه فرمائید.

    هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

ارسال پیام

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است