بیماریهای تنفسی

بیماریهای تنفسی

مقدمه

امروزه بیماری های تنفسی به یک از بزرگترین معضلات شهرنشینان تبدیل شده است. تمامی جمعیت جهانی از بیماری های تنفسی ای نظیر کرونا رنج می برند و با آن دست و پنجه نرم می کنند. از طرفی در بسیاری از موقع نیز شرایط ایجاب می کند که فرد بیمار مدت کثیری با یک بیماری تنفسی روبرو شود و برای یک دم و بازدم ساده نیز دچار مشکل شود. اما هنگام چگونه میتوانیم برای درمان بیماری های تنفسی در خانه به درمان خود و اطرافیانمان بپردازیم؟! برای دانستن پاسخ این سوال با این نوشته از وب سایت شفاتل همراه باشید.

به طور خلاصه وار و در یک کلام باید گفت که دستگاه اکسیژن ساز پاسخ این سوال می باشد؛ اما این دستگاه چگونه میتواند در مواجهه با بیماری های تنفسی عملکردی مطلوب را از خود بر جا بگذارد؟! در این نوشته همه ی آنچه را که باید در رابطه با دستگاه های اکسیژن ساز بدانید، برای شما عنوان کرده ایم. پس بدون فوت وقت به سراغ ادامه مطلب بروید. آنچه را که در این نوشته مطالعه خواهید کرد:

دستگاه اکسیژن ساز معجزه ای امید بخش!

مزیت های شاخص دستگاه اکسیژن ساز کدامند!؟

راهنمای تهیه دستگاه اکسیژن ساز

قیمت دستگاه اکسیژن ساز

نکاتی که باید در رابطه با دستگاه اکسیژن ساز بدانید

کلام موسسه خدمات درمانی و مراقبتی شفاتل

دستگاه اکسیژن ساز معجزه ای امید بخش!

یکی از تکنولوژی های نوین در علم پزشکی، دستگاه اکسیژن ساز می باشد. این دستگاه وظیفه غلیظ کردن هرچه بیشتر اکسیژن را برعهده دارد. هوایی که ما از آن برای تنفس استفاده می کنیم متشکل از 78 درصد نیتروژن و حدود 21 درصد اکسیژن می باشد. این دستگاه که یک وسیله برقی محسوب می شود، اکسیژن موجود در هوا را گرفته و به اکسیژن غلیظ تر تبدیل می کند.  اگر به خوبی با این دستگاه آشنایی داشته باشید  می‌دانید که نمی‌توان نقش آن را در تسهیل زندگی بسیاری از افراد نادیده گرفت.

حتما برای شما این سوال پیش کی آید که مزیت این کار چیست و چه فایده ای دارد!؟ در حقیقت باید دانست که این دستگاه یک روش درمانی و پیشگیری می باشد که در مواقعی برای حیات بیماران بسیار ضروری می شود. مکانیزم کار این دستگاه به این صورت است که هوای موجود در محیط اطراف خود را به داخل خود کمپرس می‌کند و آن را به اکسیژن پزشکی تبدیل می‌کند. اکسیژن حاصل از دستگاه، بیش از 95% خلوص دارد. اکسیژنی با این درصد خلوص، به اکسیژن پزشکی نیز معروف است.

مزیت های شاخص دستگاه اکسیژن ساز

یکی از عمده مزیت هایی که باعث می شود از دستگاه اکسیژن ساز به عنوان یکی از محبوب ترین کالا های پزشکی  یاد شود، عملکرد آن در جلوگیری از پیری زودرس می باشد.

همچنین وجود دستگاه تولید کننده اکسیژن باعث کاهش استرس حاصل از انواع بیماری های تنفسی و مواردی این چنین شود.

استفاده از این دستگاه برای خانم های باردار نیز توصیه می شود. این امر به سلامت و رشد هرچه بهتر و صحیح تر جنین کمک می کند. چراکه هرچه اکسیژن خالص تری در خون مادر گردش پیدا کند، همان اکسیژن در بدن جنین هم وجود خواهد داشت.

بهبود عملکرد شش های آسیب دیده افراد و همچنین و همچنین بالارفتن طول عمر این شش ها از دیگر مزیت هایی است که میتوان به آن اشاره کرد.

استفاده از اکسیژن فشار بالا از قدیمی ترین راه هایی است که برای درمان بیماری های تنفسی مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی از رایج ترین علل استفاده از اکسیژن همراه فشار بالا، به وجود آمدن آمبولی هوا در بدن اشخاص می باشد. آمبولی که بیشتر در بدن غواصانی اتفاق می افتد که از عمق های زیاد با سرعت بالا به سمت سطح آب می آیند نوعی اختلال است که در آن حباب های کوچکی از هوا در خون به وجود می آید و مانع رسیدن صحیح اکسیژن و خون به اعضای مهم و حیاتی بدن می شود. این امر در برخی موارد ، حتی به مرگ افراد خواهد شد. در چنین شرایطی ، استفاده از اکسیژن فشار بالا باعث می شود که حباب های موجود در رگ ها بسیار کوچک شوند ، طوری که نتوانند تاثیری در خون رسانی به اعضای بدن بگذارند و سیستم خون رسانی بدن دوباره به حالت قبل برگردد.

کاهش بیماری‌های قلبی و عروقی و جلوگیری از بالا رفتن فشار خون و مقابله با بیماری‌های تنفسی مثل بیماری آسم.

تصفیه گردش خون در افراد سالخورده و کودکان.

افزایش کیفیت جریان خون در سلول‌های پوست.

توجه داشته باشید! دستگاه اکسیژن ساز برای افرادی که دارای بیماری های آسم، برونشیت مزمن، نارسایی احتقانی قلب، COPD (بیماری مزمن انسدادی ریه)، امفیزم، آپنه خواب، فیبروز ریوی، فیبروز کیستیک و کرونا می باشند، کاملا ضروری است.

راهنمای تهیه دستگاه اکسیژن ساز

برای تهیه دستگاه اکسیژن ساز نیاز است به یک سری از اصول و نکات کلی دقت کنید. تیم خدمات درمانی و مراقبتی شفاتل شما را در این زمینه راهنمایی کرده است. با ما همراه باشید.

دستگاه های اکسژن ساز خانگی باید دارای مشخصاتی باشند که هنگام استفاده از آنها کاربری را برای مصرف کننده راحت تر کنند. این دستگاه باید وزن کمی داشته باشد تا به راحتی امکان حمل و نقل در فضای داخل خانه را فراهم کند.  عموما، این دستگاه در گوشه اتاق قرار می گیرد و انتقال اکسیژن از طریق لوله های هوا و ماسک های مخصوص تنفسی انجام خواهد شد.

برای خرید دستگاه اکسیژن ساز خانگی به این موارد دقت کنید:

اندازه و سایز دستگاه اکسیژن‌ ساز

ویژگی های ظاهری دستگاه و طراحی آن

میزان  مصرف برق

طریقه انتقال اکسیژن

میزان تولید صدا

توان تولید اکسیژن

توجه داشته باشید که دستگاه اکسیژن ساز مدنظر شما سر و صدای زیادی تولید نکند. بیشتر اکسیژن ساز های خانگی بدون نیاز به استفاده از کپسول اکسیژن بوده و اکسیژن مورد نیاز بیمار را از هوای محیط دریافت می کنند و به اکسیژن خالص تبدیل می سازند.

قیمت دستگاه اکسیژن ساز

همانطور که گفتیم دستگاه اکسیژن ساز یکی از ابزار های پرکاربرد پزشکی است که بوسیله تصفیه هوای محیط شروع به تولید اکسیژن مورد نیاز بیمار می کند. این دستگاه در دو نوع ثابت و پرتابل (متحرک) در منازل و مراکز درمانی مورد استفاده قرار می گیرد. هنگام خرید و تهیه دستگاه اکسیژن ساز سعی داشته باشد که انتخاب شما از برند های مرغوب و با کیفیت باشد. همچنین توجه داشته باشید که بالا بودن قیمت این کالا در برخی موارد نشان از تضمینی برای مرغوبیت آن دستگاه نیست!

یک خبر خوب! موسسه خدمات درمانی و مراقبتی شفاتل، به جهت خدمت رسانی هرچه بیشتر به شما همشهریان تهرانی عزیز، زمینه را ای فراهم آورده است که از هزینه های بالای خرید این دستگاه خودداری کنید. شما میتوانید برای تهیه این دستگاه به صورت دوره ای و اجاره ای تنها با مسئولان وب سایت ما ارتباط برقرار کنید و در کوتاه ترین زمان ممکن از این دستگاه بهره مند شوید.

نکاتی که باید در رابطه با دستگاه اکسیژن ساز بدانید

مقدار خلوص اکسیژن خارج شده از دستگاهای اکسیژن ساز چیزی حدود 90 تا 95 درصد می باشد.

چنانچه این دستگاه روشن باشد و به وسیله مسیر خروجی به بیمار متصل نباشد، اکسیژنی را به فضای داخل اتاق اضافه نمی‌کند.

همه دستگاهای اکسیژن ساز خانگی با برق کار می کنند و این دستگاه ها هیچگونه باتری و یا سیلندر ذخیره سازی‌ای ندارند. بدیهی است که بعد از قطع شدن برق به طور کامل از کار خواهند افتاد.

فیلتر های تصفیه هوای این دستگاه دو نمونه هستند که عبارتند از : فیلتر اسفنجی یا ابر صنعتی قابل شستشو که هر هفته یک بار نیاز به شستشو دارد؛ و فیلتری از جنس کاغذ مخصوص که هر 6 ماه یکبار نیاز به تعویض دارد.

توجه داشته باشید! موتور این دستگاه به صورت معلق می باشد و احتمال خرابی دارند، پس هیچگاه این وسیله را در حالت روشن حمل نکنید.

یک لیوان مانومتر در قسمت خروجی دستگاه وجود دارد که وظیفه مرطوب کردن اکسیژن را بر عهده دارد. باید یک سوم این لیوان با آب مقطر یا آب جوشیده پر شود و هفته‌ای یک بار سوراخ‌های موجود بر روی نازل شلنگ درون لیوان جرم‌گیری شود. این نکته را به یاد داشته باشید که سوراخ‌ها باید با سوزن یا یک جسم نوک تیز باز شوند.

کلام موسسه خدمات درمانی و مراقبتی شفاتل

در این مقاله از وب سایت موسسه خدمات درمانی و مراقبتی شفاتل شما را با یکی از مهمترین وسایلی که در رابطه با مراقبت از بیماران خود در منزل ممکن است نیاز داشته باشید، آشنا کردیم. شما میتوانید برای استفاده و دریافت خدمات پزشکی و کالا پزشکی موسسه، همین حالا با کارشنان وب سایت ما ارتباط برقرار کنید. امیدواریم که از این نوشته لذت برده باشید و مطالب آن مورد توجه

شما قرار گرفته باشند.

    هنوز دیدگاهی ثبت نشده است!

ارسال پیام

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فیلدهای مورد نیاز علامت گذاری شده است